Recomanem

El consum de ciment creix un 3% el 2024, amb 418.294 tones més que l’any anterior

L’Agrupació de fabricants de ciment d’Espanya (Oficemen) preveu un creixement del 5% per al 2025, mantenint-se al voltant dels 15 milions de tones per setè any consecutiu

El consum de ciment a Espanya ha tancat el 2024 amb un increment del 2,9%, segons les últimes dades publicades a l’Estadística del Ciment. En valors absoluts, s’ha assolit un consum de 14.880.019 tones, fet que suposa un augment de 418.294 tones respecte als resultats del 2023, mantenint-se en nivells similars als del 2021 i 2022.

Segons Alan Svaiter, president d’Oficemen, “aquest creixement del 2,9% confirma la tendència positiva del consum de ciment durant la segona meitat de l’any, després d’un inici marcat per xifres negatives, tal com havíem previst a l’inici del 2024”.

El consum acumulat anual es va mantenir en negatiu fins a l’octubre, quan per primera vegada va registrar un creixement de l’1,3%, que es va anar consolidant fins a arribar al 2,9% amb què es va tancar l’any.

Pel que fa a les dades mensuals, el mes de desembre va registrar un creixement del 10,4%, amb 1.168.767 tones consumides, gairebé 110.000 tones més que en el mateix període de l’any anterior.

Perspectives per al 2025: un creixement del 5%

Segons les últimes dades disponibles sobre el consum de ciment segons la tipologia d’obra (fins al tercer trimestre del 2024), el 46% del ciment s’ha destinat a obra pública, mentre que el 54% s’ha utilitzat en edificació, distribuït entre residencial (33%), no residencial (13%) i rehabilitació (8%).

En aquest sentit, la licitació d’obra pública fins al novembre ha crescut un 8,7%, fet que apunta a un tancament positiu del 2024. Per al 2025, les previsions macroeconòmiques més recents estimen un creixement entorn del 3% en aquest segment.

Pel que fa a l’edificació, les dades de visats d’obra nova fins a l’octubre indiquen que la superfície a construir ha crescut un 8,1%, amb 107.098 habitatges visats. S’estima que el 2024 es tanqui superant les 125.000 unitats, la xifra més alta dels darrers 15 anys. Per al 2025, s’espera que la tendència a l’alça es mantingui, assolint almenys 130.000 habitatges iniciats, mentre que l’edificació d’altres usos podria arribar als 6,1 milions de metres quadrats visats.

“Amb aquestes dades, les nostres estimacions apunten a un creixement del consum de ciment d’aproximadament un 5% el 2025. Això ens mantindrà al voltant dels 15 milions de tones per setè any consecutiu”, ha assenyalat Svaiter.

 

admin

Recent Posts

Publicació dels fitxers .XLS i .TXT a la web Vida Caixa Aporta+ amb la informació necessària per presentar el model 345

VidaCaixa, l’entitat gestora del Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat del Sector de la Construcció (PPESSC),…

1 setmana ago

Comencen les obres per adaptar l’intercanviador de Verdaguer

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha iniciat les obres de millora de…

2 setmanes ago

Novetats en les obres de connexió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia d’FGC

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha donat inici a una nova fase…

3 setmanes ago

Oberta la convocatòria per presentar candidatura al Premis Catalunya Construcció 2025

El Col·legi de l'Arquitectura Tècnica de Barcelona (Cateb) ha obert la convocatòria per a la…

3 setmanes ago

El sector de l’obra civil reclama al Govern una reforma urgent en la revisió excepcional de preus

La limitada eficàcia de la revisió excepcional de preus per als contractes d’obres signats abans…

4 setmanes ago

L’ARC aprova les bases d’una nova convocatòria d’ajuts de 8 milions d’euros per a la retirada d’amiant

El Consell de Direcció de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC) ha aprovat les bases…

4 setmanes ago